Posted on / by pureayurveda / in Joga

Korzyść z praktyki jogi dla mózgu i układu odpornościowego.

  •   
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Praktyka jogi wzmocnienia procedury takie jak asany, technikę oddychania- pranajama, oczyszczanie umysłu — Kriyas, uspokajanie — medytacja, dietę i styl życia .Praktyka jogi pozwala na zmniejszenie stanu zapalnego oraz wspomaga funkcjonowanie układu odpornościowego. Ponad to pomaga wzmocnić funkcjonowanie mózgu i zredukować stres, który bardzo często jest przyczyną przewlekłych chorób.

Wywnioskować z tego można, że joga składa się z wielu czynników, które obejmują asany, pranajamy, Krija, medytację, dietę i styl życia. Podsumowując, wszystko razem ma wspaniały korzystny wpływ na fizjologię organizmu.

Asany, czyli praktyka jogi dla mózgu

Asany są to ćwiczenia fizyczne, które działają bardzo dobrze na nasze ciało na różnych poziomach.

  • Pomagają przywrócić równowagę neuro — mięśniową, poprawiają posturę, wspierają kręgosłup oraz wszystkie narządy wewnętrzne.
  •  Są one izotoniczne, izometryczne, odciążają układ sercowo — naczyniowy.
  • Pomagają utrzymać napięcie mięśniowe i utrzymują nas w zdrowiu chroniąc przed wirusami i szkodliwymi bakteriami.
  • Działają one na poziomy komórkowy i utrzymują optymalny ich poziom w organizmie, gdyż są one przez pewien okres w ciele.

Pranajama

Parnajama jest to technika kontroli oddechu, która pomaga organizmowi psychicznie i fizycznie.

  • Wzmacnia odporność i poprawia funkcjonowanie narządów wewnętrznych
  • Korzystnie wpływa na przewlekłe choroby i stawy
  • Uspokaja i oczyszcza umysł poprawiając ogólną funkcję mózgu
  • Aktywizuje różne neurony pozwalając zregenerować uśpione części mózgu. To podwyższa system centralny i peryferyjny.

W efekcie minimalizuje choroby i dobrze wpływa na wydajność mózgu. Warto wyróżnić popularne techniki Parnajamy: Pranakarshana (głębokie oddychanie), Kapalabhati (energiczny wydech) i Anuloma Viloma (alternatywna dziurka do oddychania z przerwami).

Kriyas

Kriyas to “proces czyszczący”, pomaga usunąć zanieczyszczenia z organizmu. Takich procesów jest aż 50 ale najbardziej popularne to ShataKarma (Shata=6, Karma=działanie) inaczej 6 działań. Na przykład:

1. Dhauti — żołądek

2. Neti  —kanały nosowe

3. Nauli — brzuch

4. Basti — colon

5. Kapalabhati — płuca i fragmenty układu oddechowego

6. Tratak — oczy

Oczyszczanie Kriyas pomaga organizmowi pozbyć się zanieczyszczeń oraz wzmocnia układ odpornościowy. W związku z tym pomaga zwiększyć energię i poprawia jakość krwi oraz  korzystnie wpływa na funkcjonowanie mózgu.

sunset-1815992__340

Medytacja

Medytacja? Korzyści z medytacji są bardzo dobrze znane. Pomaga w zarządzaniu stresem i zrównoważyć wewnętrzne procesy organizmu. Jest to taki dodatek by sprawić byście byli spokojniejsi i by mózg prawidłowo funkcjonował.

Dieta w jodze

Dieta w jodze jest bardzo ważna a przede wszystkim musi być to dieta określona. Jak w każdej dicie ważne są zasady, czyli co jeść, kiedy jeść, ile jeść i jak jeść. Zasadnicze w tej diecie jest spożywanie pożywnej, zbilansowanej diety. Żywienia składającego ze świeżych owoców (Sattvic diet).

Podsumowując, dieta ta nadaje spokój umysłu, lepsze zdrowie i mniejsze szanse na infekcje.

Link do diety

Układ odpornościowy

Układ odpornościowy nie jest narządem lub pojedynczą jednostką w organizmie. Zawiera w swej strukturze wiele komórek, które znajdują się w różnych częściach ciała. Na przykład we krwi, gruczołach dokrewnych i innych rejonach ciała. Ich zadaniem jest ocena zagrożenia idącego ze strony wirusów lub bakterii a w miarę potrzeby walka z nimi. Są to komórki „marker”, który identyfikuje docelowe komórki pomocnicze, pomagają w walce oraz są komórkami „bojowymi”, które atakują wirusy i zabijają je. Konsekwentnie stan zapalny układu odpornościowego lub jeden z nieprawidłowych połączeń komórkowych osłabia ciało i staje się podatne na różne choroby.

Wpływ jogi dla mózgu i układu odpornościowego

  • Zmniejsza zapalanie układu odpornościowego
  • Poprawia jakość i funkcjonowanie układu odpornościowego
  • Redukuje stres, który jest główną przyczyną większości chorób przewlekłych

Wszelkie korzyści płynące z jogi dla mózgu i układu odpornościowego są kluczem do zdrowego życia wolnego od chorób. A jeśli już chorujecie to zdrowa dieta, tryb życia i joga pomogą wrócić do zdrowia oraz równowagi.

Polecam:

www.wellzee.com


  •   
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: