Posted on / by pureayurveda / in Joga

Joga nidra leczy i zmienia zachowanie

  •   
  • 0
  •  
  • 0
  •  
  •  
  •  

 

Joga nidra jest bardzo korzystna, ponieważ usuwa zmęczenie i wzmacnia organizm. Może również pomóc dokonać pozytywnych zmian w  stylu życia i siebie samego, po przez zastosowanie sankalpa, osobistego postanowienia, w czasie jogi nidry. Dzieje się tak dlatego, że twoje ciało fizyczne jest bardziej podatne na zmiany ze względu na stan fal mózgowych, które występują podczas jogi nidry.

Joga nidra ostatnio szybko zdobywa popularność, głównie dlatego, że jest tak radośnie ekscytująca. Joga nidra (wymawiane nih-drah) oznacza „jogiczny sen” i jest starożytną praktyką jogi, której korzyści są wspierane przez współczesną naukę.

Ten rodzaj jogi to potężne doświadczenie stopniowego odprężania się i przywracania fizycznego, energetycznego, umysłowego i emocjonalnego naturalnego otwarcia się na intuicję, bezwarunkową radość oraz głęboki, regenerujący spokój. Ponad to jest ona bardzo odświeżająca. W rzeczywistości jedna godzina praktyki jest odpowiednikiem jednej godziny snu.

Praktyka jogi nidra sprawia, że całkowicie możliwe jest pozbywanie się bezużytecznych nawyków i wprowadzanie pozytywnych i trwałych zmian w strefie osobistej poprzez używanie sankalpy na początku i na końcu praktyki.

Sankalpa jest specjalnym, samozwańczym postanowieniem, które sam wybierzesz. To święta przysięga i obietnica, którą złożysz na poparcie swojej najwyższej prawdy. Przykładowe sankalpas to „Jestem odważny” lub „Mam zaufanie” lub „Moje życie jest warte zachodu”. W sumie można powiedzieć, że jest to” mantra”, która pomoże ci się stać lub zrobić coś wartościowego w swoim życiu.

Jak działa Joga Nidra?

W jaki sposób joga nidra pomoże w zmianie zachowań i pozwali rozwinąć pozytywne cechy osobiste? Czy nie brzmi to zbyt pięknie, aby było prawdziwe? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak to jest możliwe.

„Nasze codzienne ramy świadomości (fale mózgowe beta) sprawiają, że niezwykle trudno jest stworzyć i utrzymać nasze dobre intencje, ponieważ zderzają się z naszymi długoterminowymi uwarunkowaniami, nawykami i presją społeczną”, jak donosi Yoga Nidra for Complete Relaxation and Stress Relief

„Nie z własnej winy, twój umysł po prostu nie jest zbyt podatny na dokonywanie tych zmian. Podczas jogi nidra, świadomie doświadczamy różnych rodzajów fal mózgowych, które są podatne na zmiany obejmujące częstotliwości alfa, teta i delta. Osiągnięty poziom zależy od głębokości doświadczenia. Kiedy wszczepiamy determinację w podświadomość, bezużyteczne myśli i zachowania mogą zostać wyeliminowane, a warunki, które sobie zaszczepimy zakorzeniają się i rosną.”

Osiągniesz sukces jeśli będziesz ciągle praktykować jedną wybraną przez siebie sankalpe. Stosować ją należy tak długo aż to co chcesz stanie się rzeczywistością i zapuści korzenie. Jednym słowem liczy się w tym całkowita spójność.

Znalezienie swojej Sankalpy

Joge nidrę będzie można praktykować dopiero jak znajdziesz swoją Sankalpe, która musi objawić się naturalnie a nie intelektualnie. Tworzenie intelektualnych sankalp rzadko przynosi rezultaty.

Na przykład, jeśli wybierzesz dobroć jako swoją sankalpe, prawdziwa życzliwość doprowadzi do lepszego odżywiania się i sprawi, że będziesz bardziej miły dla siebie, wspierając swoje zdrowie. Ponadto życzliwość naturalnie przyniesie hojność, cierpliwość i inne pozytywne cechy.

Wypowiadaj swoje sankalpa pozytywnie, w czasie teraźniejszym, jasno i zwięźle. Zachowaj spójność. Zrób to szczerze z wdzięcznością i wewnętrzną wolą. Jeśli używasz słowa „Jestem” i wydaje Ci się to zbyt trudne lub zbyt zdumiewające, spróbuj dodać do tego słowa „bardziej”. Na przykład: „Jestem zadowolony, coraz bardziej.”

Przykładowe Sankalpas

  • Jestem miły
  • Ufam
  • Mam dostatecznie wszystko
  • Jestem wdzięczny za pokojowy charakter
  • Kocham wszystkich, niezależnie kim są
  • Cieszę się życiem w pełni
  • Witam zdrowie i dobre samopoczucie
  • Moja prawdziwa natura jest radosna

Używanie Sankalpy podczas Joga Nidra

Po raz pierwszy cicho mów z całego serca swoje sankalpas na początku praktyki jogi nidry. Pomocne przy tym jest, użycie zmysłów, aby wyobrazić sobie, jak by to było już rzeczywiste. Następnie, jeszcze raz, powtórz swoje sankalpa kilka razy pod koniec jogi nidry. Gdyż wtedy  jesteś całkowicie spokojny i podatny w stanie delta fali mózgowej, a przed powrotem do pełnej świadomości. To wtedy twój mózg jest najbardziej chłonny.

Źródło:

Lusk, Julie. Yoga Nidra for Complete Relaxation and Stress Relief. New Harbinger Publications, 2015.


  •   
  • 0
  •  
  • 0
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: