Posted on / by pureayurveda / in Medytacja / 1 comment

7 prostych technik medytacji dla początkujących.

  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Techniki medytacji? Zanim o nich, najpierw przypomnimy sobie, czym jest medytacja.

Medytacja wydaje się być bardziej popularna niż kiedykolwiek. To świetna wiadomość, ponieważ medytacja robi tak wiele dobrego dla ciała, umysłu i ducha. Może pomóc w zmniejszeniu stresu w organizmie. Pomaga umysłowi  w osiągnięciu uczucia spokoju i mniejszego przywiązania do wyników pracy. Podnosi ducha i sprawia, że czujemy się związani ze światem.

Istnieje  wiele różnych technik medytacji i dlatego tu się pojawia pytanie, który sposób należałoby wybrać? Z drugiej strony, skąd masz wiedzieć, który sposób jest idealny dla Ciebie nie próbując wszystkich technik?

meditate-1851165__340

Oto niektóre z głównych technik, które pomogą Ci sprawdzić, która technika medytacji jest idealna dla Ciebie:

1. Oddychanie

Oddech jest prostym i podstawowym sposobem na rozpoczęcie ćwiczeń przed przejściem na bardziej zaawansowany i szczegółowy szczebel medytacji . Dlaczego oddech? Ponieważ oddech ma doskonały wpływ na całą naszą istotę. Skupienie się na oddychaniu powoduje uruchomienie w nas tej naturalnej części spokoju. Po prostu skup się na prostej akcji oddychania. Kiedy nagle zauważysz, że coś zaczyna Ci się kotłować w głowie i masz jakieś przemyślenia, wróć do ponownego myślenia o oddechu i śledzeniu go w swoim ciele.

2. Przyglądanie się

Korzystając z tej metody wykorzystujemy nasze zmysły, aby uciszyć umysł. Na przykład, wpatrywanie w płomień świecy w ciemności, pomaga umysłowi skoncentrować się. To dobry sposób na rozpoczęcie tego typu medytacji.

3. Wyobrażania – wizualizacja

Ta metoda polega na tym, aby wejść do środka. Z zamkniętymi oczami, wyobraź sobie jakiś przedmiot, taki jak nasze czakry lub nasze serce, i trzymaj ten obraz jako przedmiot medytacji. Jeśli nagle pojawią się jakieś Twoje przemyślenia wyłaniające się z tego obrazu, zrób ponownie wizualizacje i skoncentruj się tylko na niej.

4. Mantra

Ludzie idący tą transcendentalną medytacją  intonują mantrę. Tu następuje mantra lub sekwencja mantr (w milczeniu), aby umysł stał się spokojny i skupiony. Znajdź mantrę, z którą się połączysz, i powtarzaj ją sobie w kółko.

5. Skupienie

Kiedy koncentrujemy się na czymś jak np. trzecie oko, które znajduje się między brwiami, wówczas takie skupienie przenosi świadomość do silnego centrum. To skupienie się przynosi spokój całej Twojej istocie.

6. Korzystanie z kulek mala

Używanie kulek mala przynosi dodatkową warstwę aktywności dla bardzo zajętego umysłu. Gdy śpiewasz lub patrzysz, dotykasz lub liczysz kulki mala, wtenczas pomagają one skupić uwagę na zadaniu które masz pod ręką i śledzić Twoje afirmacje.

7. Używanie obrazu

Używając obrazu, na który patrzysz, odczuwasz siłę i siłę tego, co przedstawia ten obraz. Dzieje się tak gdy koncentrujesz się na tym podczas medytacji. Możesz również używać wizerunku guru, postaci religijnej lub mistrza. Taka praktyka jest dobra dla osób, które już mają duchową praktykę i podążają pewną ścieżką.

Jedną z rzeczy którą najpierw musisz zrozumieć przed rozpoczęciem to : Metody różnią się, ponieważ ludzie różnią się postawami, charakterem i naturą. Więc kiedy wybierasz właściwą metodę medytacji, musisz dopasować medytację do swojej natury i nie próbować dopasować charakteru do określonej techniki. Kiedy dopasujesz naturę do właściwej metody medytacji, poczujesz pewną łatwość i komfort w swojej praktyce.

 

Polecam: http://pureayurveda.pl/medytacja/


  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

One thought

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: