pozycje jogi
Posted on / by pureayurveda / in Joga

Znajdź odpowiednie pozycje jogi, które są dopasowane do Twojego ciała.

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

W ostatnich latach joga stała się bardzo popularną dyscypliną fizyczną. Obecnie istnieje wiele możliwości uczęszczania na zajęcia czy też studiowania jogi na terenie całego kraju. Ale z tak wielu różnych możliwości pozycji jakie daje nam joga, skąd mamy wiedzieć, jaki typ spróbować na początku swojej drogi?

Jak znaleźć odpowiednie pozycje jogi?

Tradycja Ajurwedyjska uczy nas, że każdy człowiek ma inny typ ciała. I z tymi różnymi typami fizyczności istnieje sporo różnych sposobów na znalezienie równowagi ciała. Poniżej znajduje się kilka prostych wskazówek, które pomogą Ci dobrać, odpowiedni rodzaj praktyki jaki powinieneś wykonywać.

yoga-1146281__340 (1)

Czujesz niepokój i rozproszenie? Jeśli czujesz często niepokój i przytłoczenie, masz kłopoty ze snem, masz suchą skórę i zaparcia, wówczas praktykuj postawy, które pomogą Ci się zastanowić nad sobą i uregulować umysł. Będą to sekwencje wykonywane z dłuższym oddychaniem i wolniejszymi ruchami, tak że umysł zaczyna być bardziej uspokojony i mniej rozproszony.

Czy doświadczasz za dużo ciepła? Jeśli jesteś zawsze w podróży, pocisz się dużo, a nawet masz przekrwienia na skórze, wówczas należy praktykować takie pozycje, które chłodzą i uspokoją ciało. Połączenie ognia z  energii i ćwiczeń jogi mogą doprowadzić do przykrych obrażeń/doświadczeń. Dlatego, wybierz praktykę, taką która pomoże swobodnie oddychać.

Czy trudno jest Ci się poruszać? Jeśli czujesz osłabienie, letargie i zmagasz się z nadwagą, wtedy potrzebujesz więcej ruchu i ciepła, aby wyjść poza stan bezczynności w dynamikę i wydajność. Ale musisz pamiętać, że jeśli praktykujesz dynamiczną jogę, musisz zawsze głęboko i długo oddychać.


  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: