Jak wytrwać w postanowieniu? 5 sposobów, które pomogą Ci systematycznie ćwiczyć.

  •   
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Mamy styczeń i pewnie wiele z nas zrobiło sobie postanowienie noworoczne aby więcej ćwiczyć lub w ogóle zacząć ćwiczyć. Niestety bardzo często postanowienie zostaje tylko postanowieniem a rozpoczęcie treningów odkładamy na potem. Jeszcze inaczej, zaczynamy w styczniu spełniać nasz postanowiony cela ale niestety trwamy w nim tylko trzy miesiące. Dlaczego tak się dzieje? Bardzo często z powodu tego, że mamy dużo obowiązków szkoła, studia, praca, dom itd. Jednak ja chce się z Tobą podzielić jak ja sobie radzę z tym „problemem” i podam Ci kilka porad i wskazówek, które pomogą w pozostaniu na tym ciężkim torze wyzwań.

Zaczynamy

Na wstępie muszę się  przyznać, że odkąd pracuję i podróżuje jest to dla mnie wyzwanie pozostać w tej mojej rutynie, którą sobie obrałam przez wakacje, czyli codzienne treningi i zdrowe odżywianie.

Tak naprawdę nie ma to znaczenia, czy jesteś w podróży lub masz bardzo napięty harmonogram codziennej pracy czy też starasz się pogodzić pracę z życiem rodzinnym. Prawda jest taka, że zawsze jesteśmy zajęci, czyż nie jest tak? Zawsze mamy jakieś obowiązki, czy jesteśmy studentami, czy pracujemy, czy też pracujemy i mamy rodzie. Owszem wszystkie te obowiązki wymagają czasu i naszego wysiłku. Jednak zdrowe jedzenie jak i trening może tylko nas bardziej napędzić do tych właśnie prac i poprawić nam humor a co za tym idzie będziemy lepsi dla drugiego człowieka i mniej sfrustrowani. No tak, ale pewnie większość z Was własnie powie, jak mam znaleźć czas na przysadzenie zdrowej potrawy czy też wykonać jakiś trening. Odpowiedź jest prosta, przestań szukać wymówek. Bo skoro masz czas wieczorem usiąść do komputera, telewizora czy też do konsoli i grać w gry to znaczy, że masz czas na trening. Wystarczy wskoczyć w sportowe ubrania np. pójść pobiegać własnie w tym czasie kiedy masz zamiar usiądź np. przed telewizorem. Co z jedzeniem? Nic trudnego wybrać zdrowe produkty i samemu wykonać jakaś prosta potrawę. Jest bardzo dużo przepisów na zdrowe jedzenie w Internecie czy też w gazetach lub książkach kucharskich. Wystarczy tylko chcieć.

Oczywiście jesteśmy tylko ludźmi i popełniamy błędy. Często uważamy, że skoro przebiegliśmy tyle kilometrów to zasłużyliśmy na kawałek pizzy zamiast sałatki. No ok, zdarzyło się ale mimo tej pokusy nie zniechęcaj się i wróć do właściwy tor który sam sobie obrałeś. Głowa do góry. Nic straconego. Zacznij wszystko od początku .

arm-1284248__340

1. Jeśli nie jest to zaplanowane, to nie jest to rzeczywiste

W każdą niedzielę usiądź i zaplanuj sobie nadchodzący tydzień. Spisz sobie jakie będziesz mieć spotkania, godziny pracy itp. i wtedy zaplanuj w jakich godzinach możesz iść na trening. Spisz sobie jaki rodzaj ćwiczeń w jaki dzień. Aby uczynić ten harmonogram jeszcze bardziej wizualnym, oznacz je specjalnym kolorem i trzymaj go na zewnątrz.

Przez cały tydzień trzymaj się planu!!!!

2. Bądź tak precyzyjny, jak to możliwe i zawsze planuj

My, ludzie jesteśmy zawsze zajęci i leniwi. Po stresującym dniu, nie chce nam się myśleć, jaki rodzaj treningu masz wykonać i ile powtórzeń masz robić. Jeśli w ogóle, chcesz to zrobić, prawda?

Dlatego usiądziesz w niedzielę i zaplanuj swoje treningi na cały tydzień. O co chodzi z dokładnością? Mianowićie, w tym swoim planowaniu zapisuj wszystko nawet miejsce i godzinę np. musisz gdzieś wyjechać pociągiem to dokładność polega na tym że też sobie zapisz gdzie idziesz do pociągu? Zapisz to i bądź tak dokładna, jak to możliwe! W ten sposób o wiele łatwiej jest trzymać się swojego rutynowego treningu.

3. Mix it up

To bardzo ważne, aby treningi były ciekawe i zróżnicowane.

Jeśli zawsze robi ten sam rodzaj treningu, na pewno będziesz się nudzić i tracą zainteresowanie. Dodatkowo, jeśli chcesz być silniejszy, musisz zwiększyć intensywność treningu od czasu do czasu. To też trzeba uwzględnić w planowaniu.

Ćwiczenia powinny być tak zróżnicowane aby każda partia ciała była ćwiczona.

4. Śledź swoje postępy

Kup sobie książkę do ćwiczeń lub dziennik ćwiczeń i wszystko zapisuj, każdy postęp.

Śledzić czas i datę. Jak długo trzeba czekać na zakończenie treningu? Ile powtórzeń zrobiłeś każdą rundę? Które ćwiczenia robiłeś?

W ten sposób możesz robić ten sam trening ponownie. Jest to świetne narzędzie motywacyjne i dodatkowo pomaga śledzić postępy.

5. Reward Yourself

Jeśli udało Ci się podążać tym harmonogram ćwiczeń dla jednego pełnego tygodnia — hej, to już coś. Bądź z siebie dumny!

Jest to powód do świętowania! Większość czasu skupiamy się na rzeczach których nie zrobiliśmy. Dlatego, ciesz się się ze swoich postępów, zawsze J

fireworks-1463841__340

Wyrażam zgodę na świętowanie co tydzień z takiego powodu 🙂

Świętuj przy lampce wina, ugotuj coś pysznego lub spotkaj się z przyjaciółki lub kup sobie nowy sprzęt do ćwiczeń. Cokolwiek to jest, ciesz się, świętuj swoje małe zwycięstwa. W ten sposób, krok po kroku, można osiągnąć wielkie cele.


  •   
  • 5
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentarze 0

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: