pusty żołądek
Posted on / by pureayurveda / in Joga

Dlaczego najlepiej jest praktykować jogę na pusty żołądek?

  •   
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Znani i doświadczeni jogini zalecają praktykować jogę na pusty żołądek. Słowo joga w języku  Sanskrit pochodzi od słowa yuj, co oznacza, łączenie się lub zjednoczenie. Jednak kiedy to przed praktyką jogi spożyjesz pokarm, wtenczas może to  spowodować przerwanie tego całego rytmu. Dlatego wszystko, co nie jest częścią Twojego ciała, powinno zostać usunięte z organizmu w jak największym stopniu. Cała żywność w ciele i produkowany stolec powinny zostać opróżnione, aby uzyskać maksymalne korzyści z praktyki. Jeśli tego nie uczynisz, wtedy podczas praktyki jogi twoja energia będzie skupiona na różnych asanach i przejściach. Zatem zdolność układu trawiennego zostaje ograniczona lub ograniczona do zarządzania procesem trawienia. Jedzenie w układzie pokarmowym może również powodować nudności, wzdęcia lub gazy podczas ćwiczeń. Ale jeśli nasz żołądek jest pusty i czysty, wtedy energia zostanie scentralizowana w kierunku różnych pozycji jogowych, maksymalizując wynik i korzyści z praktyki.

pusty żołądek

Regulamin jogowy

  • Jeśli jedzenie znajduje się w naszym żołądku podczas praktyki jogi, wtenczas przeróżne skręty i zgięcia mogą powodować przeróżne niepożądane efekty w układzie pokarmowym. W szczególności nasilić się może u osób, które mają zaburzenia trawienia, takich jak uchyłkowatość – czyli stan, który rozwija się, gdy torebki tworzą się w ścianie okrężnicy.

 

  • Osoby uprawiające jogę na odchudzanie, jedząc przed treningiem mogą mieć przeciwny niepożądany efekt. Ćwiczenie na czczo daje szansę na skuteczne wykorzystanie energii z rezerw energetycznych naszego ciała, takich jak mięśnie, wątroba i tłuszcz. W ten sposób zachęca organizm do wydajnego spalania tych dodatkowych kalorii.

 

  • Lekki żołądek pomaga również łatwiej wykonywać praktykę asan.

 

  • Idealny czas na praktykę jogi to wczesne ranki, wtedy kiedy masz pusty żołądek. Dodatkowo dobrze jest, jak byś opróżnił jelito przed praktyką.

 

  • Jeśli jesteś przyzwyczajony do picia herbaty w łóżku, przed praktyką postaraj się wypić tylko połowę filiżanki. Chociaż lepiej jest zacząć powoli unikać picia herbaty lub innych napojów przed jogą.

 

  • Praktykować jogę powinieneś 3 – 4 godzin po ciężkim posiłki, 1 – 2 godzin po lekkim posiłku, 45 minut po herbacie, soku lub świeżych owocach i 15 minut po wypiciu wody.

 

  • Przed praktyką unikaj ciężkich potraw, takich jak smażone dania, mięso, przetworzone ziarna.

 

  • Unikaj ostrych potraw przed jogą, ponieważ może to spowodować poważną zgagę.

A Ty przestrzegasz tej bardzo ważnej zasady?

Co zazwyczaj jadasz przed jogą? 🙂


  •   
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: