Posted on / by pureayurveda / in Motywacja

Co jeść by mózg był zawsze w dobrej kondycji?

  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Prawda jest taka, że jedzenie, które spożywamy wpływa na to jakie ostre i czyste są nasze myśli na co dzień. Interesujące jest to, że dwie trzecie mózgu składa się z tłuszczów, które są niezbędne dla naszego mózgu do produkcji komórek mózgowych. Jedzenie, które jest bogate w dobre tłuszcze omega -3, są bogate w przeciwutleniacze, witaminy i minerały oraz działają przeciwzapalnie chroniąc nas przed wszelkimi chorobami mózgu a przede wszystkim pomagają zwiększyć zdolność poznawczą, uczenia się, rozumowania i pomaga w koncentracji.

sunset-485016_960_720

Poniżej znajduje się kilka produktów, które wspomagają twój mózg w funkcjonowaniu.

Orzechy włoskie

  • Bogate są w dobre tłuszcze, witaminy takich jak witamina E i przeciwutleniacze , które pomagają zapobiec przed chorobą Alzheimera oraz polepszają pamięć i koncentrację.
  • Orzechy te w swym kształcie przypominają ludzki mózg. Orzechy w sposób naturalny podwyższają poziom serotoniny, czyli pomagają zwalczyć depresję.
  • Tłuszcze omega – 3 mają właściwośc przeciwzapalną, które pomagają w skupieniu się i poprawiają koncentrację.

Dziki łosoś

  • Dzikie złowione łososie są jednym z najlepszych pobudzaczy mózgu z całej żywności na świecie.
  • Zawierają przeciwzapalne tłuszcze omega – 3, które działają wspaniale dla naszego mózgu.
  • Tak zwane „farm – raised” czyli hodowlane łososie to nie to samo co dzikie łososie, ponieważ mogą one być często wyplenione rtęcią, barwnikami lub innymi toksynami, które niestety ale niszczą nasz mózg.

Awokado

  • Awokado zawiera tłuszcze jednonienasycone, które zdrowo pobudzają mózg.
  • Zawiera kwasy foliowe oraz witaminy K, B i , które są niezbędne dla zdrowia mózgu.
  • Kwas foliowy chroni mózg przed udarem oraz zwiększa jego moc, wydajność.
  • Zawiera również potas, który jest niezbędny dla psychicznego funkcjonowania mózgu oraz impulsów nerwowych.

[Przeczytaj]

Buraki

  • Buraki usprawniają umysł, ponieważ zawierają naturalne azotany, które zwiększają przepływ krwi do mózgu, pomaga obniżyć ciśnienie krwi, zwiększają wydolność i pomaga w walce z rakiem.
  • Bogate są w witaminę C, błonnik, potas, mangan i kwas foliowy.
  • Buraki i botwinka w rzeczywistości zawierają więcej żelaza niż szpinak i zawiera większą wartość odżywczą.

Dzikie jagody

  • Obecnie jagody posiadają miano „jagody mózgu”, ponieważ są one bogate w przeciwutleniacze oraz mają właściwości pobudzające mózg.
  • Mają najwięcej antyoksydantów wśród innych pokarmów i zawierają do tego kwas galusowy, który pomaga chronić nasz mózg przed stresem oksydacyjnym.
  • Nowe nadania naukowe wykazują, że dieta bogata w jagody znacząco poprawia zarówno zdolności uczenia się i umiejętności motoryczne.

Lwia grzywa

  • Jest to grzyb jadalny pochodzący z Chin i Japonii, które teraz można znaleźć w większości sklepów spożywczych.
  • W kilku badaniach naukowych wykazano, że znacznie poprawia funkcjonowanie poznawcze, pamięć, wycofanie, a nawet zmniejsza niepokój i depresje.
  • Lwia grzywa grzyb może zwiększyć wzrost nerwów (NGF), białka mające cechy neuroprotekcyjne i neuro-enhancement.
  • NGF jest niezbędne do wzrostu i przeżycia neuronów i przyczynia się do zmniejszenia stanu zapalnego w mózgu, powodując wzrost neuronów i wydajność mózgu.
  • Lwia grzywa jest tradycyjnie spożywana jako herbata.

Żółtko jaj

  • Żółtko jaj zawiera duża ilość witaminy B – kompleks, choliny, która jest niezbędna dla zdrowego mózgu.
  • Cholina pomaga w koncentracji i w utrzymaniu zdrowych neuronów, ponieważ zmniejsza stan zapalny.
  • Cholina pomaga rozbić bethane która w zamian produkuje hormon serotoniny „dobre samopoczucie”, dopamine i noradrenaline.
  • Zapewniają niezbędne minerały dla mózgu oraz odpornościowy cynk Enhancing odżywczy.
  • Dwa duże jaja dostarczają około 230 mg.
  • Inne pokarmy bogate w cholinę to: ciemne zielone liście i brokuły.

Nasiona lnu

  • Kolejne źródło przeciwzapalnych tłuszczów omega – 3, które są niezbędne dla rozwoju mózgu i jego funkcjonowania.
  • Zawierają : kwas foliowy alfa – linolenowy, który może zwiększyć korę mózgową.
  • Najlepiej spożywać je poprzez dodanie nasion do smoothie lub posypując nimi zieloną sałatę.

Nasiona Chia

  • Zawierają dużą ilość przeciwutleniaczy i innych minerałów, takich jak żelazo, miedź, magnez, mangan i cynk.
  • Wspaniałe źródło roślinnych tłuszczów omega – 3
  • 1 gram nasion Chia zawiera więcej omega – 3 niż łosoś.

Ciemna czekolada

  • Ciemna czekolada, która w swym składzie ma 70% kakao lub więcej zawiera flawonoidy, które mogą przyczynić się do poprawy przepływu krwi do mózgu oraz pomagają zmniejszyć stan zapalny.
  • Flawonoidy zostały niedawno uznane jako znakomity poprawiacz funkcji mózgowych.
  • Zawarty teobromin w kakao – alkaloid podobny do kofeiny – pomaga poprawić kondycję i energię fizyczną jak i psychiczną.

Rozmaryn

  • Rozmaryn już od wieków uznawany jest jako przyprawa poprawiająca pamięć.
  • Najnowsze badania naukowe wykazały, że zapach oleju z rozmarynu wzmocniło pamięć u pacjentów.
  • Kwas karnozowy zawarty w rozmarynie pomaga chronić mózg przes neurodegeneracji, chroniąc ją przed działaniem wolno rodników.
  • Posiada on wysoki poziom przeciwutleniaczy oraz ma właściwości przeciwzapalne, co czyni go doskonałym pobudzaczem mózgu do działania.

Daj mi znać w komentarzach poniżej jakie jedzenie już jadasz i jaką nową żywność masz zamiar spróbować aby wzmocnić swoją siłę psychiczną.


  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: