Posted on / by pureayurveda / in Przepisy

Pasta z soczewicy. Szybka zdrowa przekąska!

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Soczewica jest bowiem jednym z najbogatszych źródeł białka roślinnego. Zawiera także witaminy C, PP i z grupy B. Natomiast obecne w niej wapń i fosfor to ważne budulce dla naszych kości. Spożywana w dużej ilości wzmacnia układ krwionośny — wysoka bowiem zawartość żelaza i kwasu foliowego sprzyja tworzeniu czerwonych krwinek i podnosi poziom hemoglobiny.

Dodatkowym plusem soczewicy jest to, że daje poczucie sytości, dzięki czemu zmniejsza nasz apetyt na słodkie przekąski. Warto także pamiętać, że kiełki soczewicy są jeszcze zdrowsze niż sama soczewica. Zawierają one bowiem komplet niezbędnych aminokwasów.

Czas przygotowania: max 30 min.

Składniki:

  • Soczewica czerwona 500g (1 paczka)
  • 2 sztuki cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 sztuka czerwonej papryki
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • Garść listków pietruszki zielonej
  • Szczypta soli, pieprzu, papryka słodka mielona

Wykonanie:

  1. Posiekałam cebulę na drobno, następnie wrzuciłam ją na rozgrzaną patelnię z olejem.
  2. Gdy się lekko zeszkli, dodałam rozgnieciony przez praskę czosnek oraz pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę.
  3. W garnku ugotowałam soczewicę według przepisu na opakowaniu. Kiedy soczewica się rozgotowałam, przełożyłam ją łyżkami na patelnię do cebuli, czosnku i papryki.
  4. Dusiłam pod przykryciem przez ok. 10 -15 min. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i papryka.

Pastę można podawać w raz z pieczywem pełnoziarnistym.


  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

0 thoughts

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: