Stres
Posted on / by pureayurveda / in Joga

Mudry na stres przed egzaminem i nie tylko

  •   
  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Stres. Czym jest stres? Ten termin zna każdy. Przybliżę jednak bardziej definicję tego słowa. Stres – jest słowem, który powszechnie powtarzamy – kojarzy się zazwyczaj raczej negatywnie, z presją oraz napięciem i dyskomfortem psychicznym. Często powtarzamy, że nasze życie jest stresujące; stresogenne są czasy w których żyjemy. W stresie żyją osoby pracujące, studiujące czy uczące się. Jak sobie z nim radzić? No cóż, istnieje wiele sposobów jak sobie z tym radzić. Na świecie istnieje wiele sposobów na odstresowanie. Jest ich tak wiele technik ile jest osób na świecie. Można wyładować go w na przykład sporcie lub zażywanie ziół itp. Ja dla Ciebie przygotowałam kilka fajnych mudr, które w bardzo łatwy, bez wysiłku można zredukować stres.

Mudry, które chce Ci zaprezentować sprawdzą się nie tylko w kwestii zniwelowania stresu ale również zmobilizują do działania w pracy, szkole czy na studiach.

Czym są mudry

Z sanskryckiego słowo „mudra” tłumaczy się jako „gest, który przynosi radość” lub „gest w celu zadowolenia bogów, który nam coś daje”. Terapia mudrami dąży do wprowadzenia równowagi i harmonii w życiu człowieka. Pozytywny wpływ mudr na nasze ciało i zdrowie polega na uprawnieniu przepływu energii i usuwaniu blokad w organizmie.

Mudry na stres

Poznaj 9 mudr, które wykorzystasz w czasie nauki przed egzaminem lub w pracy.

Gyan Mudra (mudra wiedzy i pamięci)

Praktykowana jest jako metoda przeciwko dysharmonii duchowej i wewnętrznemu chaosowi. Bardzo dobrze przeciwdziała niepokojowi oraz likwiduje przygnębienie. Ćwiczenie tej prostej mudry poprawi pamięć, kojarzenie, zdolność do koncentracji. Dlatego, kiedy dopadnie Cię moment, że nie będziesz mógł się skupić wówczas spróbuj poćwiczyć tą mudrę. Warto też wspomnieć, że Gyan Mudra ma dobroczynny wpływ na sen.

Na koniec, jeśli jesteś osobą uczącą się lub bardzo intensywnie pracujesz umysłowo, to zachęcam Cię szczególnie do tej praktyki.

Gyan Mudra

Pran Mudra (mudra życia)

Mudra wyrównująca potencjał energetyczny całego organizmu, silnie witalizuje ciało i poprawia samopoczucie. Idealnie usuwa osłabienia i stany zniechęcenia oraz redukuje senność i nerwowość.

Pran Mudra

Prithvi Mudra (mudra ziemi)

Co do tej mudry, bardzo ważną informacją jest, przeciwdziałanie osłabieniu. W obrębie psychicznym poprawia ona odzyskać równowagę i wiarę w siebie, sprzyja pozbyciu się kompleksów, wzmacnia poczucie stabilności i pewności.

Doskonale usuwa napięcie emocjonalne i stresowe.

Prithvi Mudra

Muladhara

Mudra która aktywizuje pierwszy czakram – ośrodek energetyczny znajdujący się u podstawy kręgosłupa. Zaleca się stosowanie jej w sytuacjach stresujących. Ponieważ, wzmacnia pewność siebie, pozwala pozbyć się lęku oraz strachu.

Muladhara

Muladhara

Mudra która aktywizuje trzeci czakram. Związana jest ona z poczuciem własnej wartości i tożsamości oraz przepływu wszelkich emocji. Wzmocnienie tej czakry wskazana jest przy zaburzeniach nerwowych, stresowych oraz kłopotach z trawieniem.

Vishudda

Mudra wzmacniająca czakram znajdujący się na wysokości szyi oraz przydatna przy zaburzeniach systemu nerwowego. Pomaga ona wyrażać słowami własne emocje oraz niweluje wpływ negatywnych emocji na swoją samoekspresją.

Vishuddha

Abhaya Mudra (mudra światłości, oddalania lęku)

Gest odpychający strach, pomaga kontrolować własne emocje i uwolnić się od stresu. Dodatkową dobroczynnością dla ciała, mudra ta normalizuje pracę nerek.

Abhaya Mudra

Kalesvara Mudra

Wspaniała mudra, która uspakaja myśli i emocje. Dlatego zalecana jest jej praktyka przy rozpoczęciu nauki, ponieważ taki układ rąk pozwala zwiększyć siłę koncentracji i pamięci.

Kalesvara Mudra

Shivalinga Mudra

Mudra ta jest bardzo często wykonywana przy zmęczeniu, depresji, niezadowoleniu i przeciążeniu psychicznym. Podczas jej praktyki możemy sobie wyobrazić jasne światło, które oświetla każdą komórkę naszego ciała.

Shivalinga Mudra

Podsumowując: wydaje Ci się, że ta wiedza o mudrach jest dość abstrakcyjna? No cóż, radze najpierw po praktykować tą abstrakcję. Wtenczas zobaczysz jaką masz wielką moc w swoich rękach.

Polecam wpis

http://pureayurveda.pl/mudry-energetyczne-cwiczenie-dloni/

http://pureayurveda.pl/co-jesc-by-zmniejszyc-stres/

Źródło ilustracji:

  1. https://yoga.lovetoknow.com/yoga-pose-gallery/pran-mudra
  2. https://vidyaliving.com/healing-yoga-abhaya-varada-mudra/
  3. https://www.yogaenred.com/en/2013/12/04/mudra-kalesvara-mudra/
  4. http://balayoga.com/5-yoga-mudras-how-to-use-them-in-your-practice/
  5. https://www.mindbodygreen.com/0-20543/7-mudras-to-unlock-your-7-chakras.html
  6. https://sekrety-zdrowia.org/mudry-energetyczne-uklady-rak/prithvi-mudra-mudra-ziemi/
  7. http://www.ekogazeta.eu/ekoporady/item/564-na-brzuch-wyprobujcie-mudry.html

  •   
  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: