5 mudr na odstresowanie, które możesz wykonywać w każdym miejscu

  •   
  • 287
  •  
  •  
  • 5
  •  
  •  
  •  

Mudry wyrównują przepływ energii w całym ciele. Praktyka rąk pomaga zwiększyć pamięć, koncentrację lub w walce z migreną. Ponadto można je wykonywać w każdym miejscu (np. pracy, szkole, autobusie).

 

Joga jest powszechnie akceptowana w leczeniu wielu chorób i okazała się również dobrodziejstwem dla wielu osób, u których nie można było wyleczyć pewnych schorzeń. Ale oprócz chorób fizycznych, pomaga ona w czasie: niepokoju, stresu, depresji, braku koncentracji i energii. Z tymi właśnie problemami boryka się coraz więcej młodych osób.

Jedną wielką zaletą jogi jest połączenie ciała, umysłu i oddechu, które to połączenie pomaga pokonać wszelkie powyższe problemy. Z tego względu polecam praktykę jogi jak i mudr. Te niewielkie proste do wykonaniu o każdej porze dnia praktyka rąk, oferuje wiele korzyści:  zwiększa pamięć, pomaga w koncentracji, w walce z migreną, przekraczania doczesnych problemów i wielu innych benefitów, które stopniowo odkryjesz samemu.

Mudry

Co to są „Mudry”?

Mudry są gestami używanymi w praktykowaniu hinduizmu i buddyzmu. Są to po prostu duchowe gesty, które działają jak energetyczna pieczęć autentyczności. W jodze mudra odbywa się w połączeniu z pranayamą (ćwiczenia oddechowe wykonywane w jodze). Mudra stymuluje różne części ciała i wyrównuje przepływ energii, ponieważ każda część ręki łączy się z pewną częścią ciała lub umysłu.

Przedstawię Ci 5 mudr z jogi  wraz z ich korzystnymi właściwościami zdrowotnymi.

  1. Gyana Mudra

Pure Ayurveda. pl

Gyan oznacza mądrość w sanskrycie. Uważa się, że Gyan mudra zwiększa mądrość / wiedzę, pamięć i    koncentrację. Najlepszym czasem na jej ćwiczenie jest ranek. Możesz jednak wykonać ją o dowolnej porze dnia. Wykonywać Gyana Mudra można praktykować w pozycji siedzącej, stojącej lub leżącej.

Opis:

Niezależnie od tego, czy ćwiczysz to w pozycji siedzącej, stojącej czy leżącej, upewnij się, że plecy są wyprostowane, a klatka piersiowa i głowa są podniesione wysoko. Dotknij czubkiem palca wskazującego kciukiem. Możesz lekko zgiąć pozostałe trzy palce lub trzymać je prosto. Na koniec skup się na oddechu, trzymając oczy zamknięte.

  1. Pran Mudra

mudra

Pran oznacza życie. Stąd ta mudra koncentruje się na energii i reguluje ją w ciele. Wzmacnia system immunologiczny i jest bardzo pomocny dla oczu. Ćwiczenie tej mudry pomaga zmniejszyć bóle głodu (podczas postu), bezsenność i zmęczenie.

Opis:

Mudra może być wykonana podczas siedzenia lub stania. Dotknij kciukiem czubka palca serdecznego i małego a pozostałe dwa palce wyciągnij. Zamknij oczy i skup się na oddechu, aby uzyskać lepszy rezultat.

  1. Prithvi Mudra

Mudra

Pomaga wyrównać element ziemi w ciele i czakrę korzenia dla zrównoważonego i satysfakcjonującego życia. Praktykowanie tej mudry przyniesie ci wiele korzyści, w tym wzmocnienie ciała, łagodzenie zmęczenia, uwolnienie umysłu od irracjonalnych wierzeń i pomoże ci w duchowości.

Opis:

Prithvi Mudra można również wykonywać zarówno siedząc, jak i stojąc. Dotknij kciukiem czubka palca serdecznego i wyciągnij pozostałe palce.

  1. Vayu Mudra

Mudra ta pomaga zrównoważyć powietrze wewnątrz ciała. Vayu mudra jest niezwykle pomocna, jeśli chodzi o bóle stawów związane z reumatyzmem, rwą kulszową, dną moczanową, zapaleniem stawów i zapaleniem stawów kręgosłupa szyjnego. Jest również pomocna w przypadku drgawek odczuwanych przez osoby cierpiące na chorobę Parkinsona i leczenie bólu w odniesieniu do pacjentów z polio.

Opis:

Naciśnij czubkiem palca wskazującego w koniec kciuka. Złóż kciuk i lekko naciśnij zgięty palec wskazujący i rozciągnij pozostałe trzy palce.

  1. Agni Mudra

Mudra

Agni oznacza ogień i jest również znany jako Surya Mudra. Ta mudra reguluje ciepło ciała. W związku z tym ułatwia metabolizm, co z kolei prowadzi do utraty wagi. Otyłość stała się powszechnym problemem w dzisiejszych czasach z powodu niezdrowego stylu życia i prowadzi do zmniejszenia pewności siebie. Praktykowanie tej mudry jest również korzystne dla osób o słabych oczach. Surya mudra ma wiele innych zalet, które są pomocne w radzeniu sobie z zaparciami, otyłością, niestrawnością, utratą apetytu, nienormalnie niską temperaturą ciała, przeziębieniem i wiele innych korzystnych właściwości.

Opis:

Umieść czubek palca serdecznego na podstawie kciuka. Następnie delikatnie naciśnij kciukiem na palec serdeczny i rozciągnij pozostałe palce. Nie wykonuj tej mudry, gdy czujesz się słabo.

Źródła ilustracji:

  1. https://www.boldsky.com/health/wellness/2014/ten-basic-yoga-mudras-their-health-benefits/articlecontent-pf43135-041262.html
  2. http://www.yogawiz.com/yoga-mudra/vayu-mudra.html

  •   
  • 287
  •  
  •  
  • 5
  •  
  •  
  •  

Komentarze 0

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: