Osiągnij równowagę

Zrównoważenie tradycyjnej praktyki jogi z nowoczesnym życiem.

Czym jest joga, dziś i tysiąc lat temu? To dwie odrębne rzeczy. W dzisiejszych czasach joga to głównie ćwiczenia fizyczne zwane asanami, w których nauczyciel uczy swoich uczniów podstaw ruchowych, a następnie w okrojony sposób ćwiczy metody oddychania, chating i medytacje.  Natomiast w starożytności joga była zgodna z Rishis lub starożytnymi prorokami, gdzie stawiali szczególny nacisk na styl życia duchowego a nie fizycznego. Oznacza to, że joga i jej filozofia powinna być stosowana w każdym aspekcie naszego życia, czyli w diecie jako wegetarianie, naszej codziennej mowy a szczególnie życzliwości do drugiej osoby (mianowicie, byśmy przestali tylko krytykować innych oraz aby wypowiedzi były szczere a nie obarczone kłamstwem), nasze działania wobec innych bez przemocy, spokój lub utrzymanie ciała i umysły w zdrowym stanie, aby nasza dusza mogła podjąć podróż przez całe ciało. Pamiętać należy, że ciało i umysł to jedność.

Czym tak naprawdę jest Joga?

Od około 10.000 lat temu często mówiono o tradycji wedyjskiej. W tym okresie nie było takich fizycznych pozycji jak to teraz się odbywa, Jogini po prostu siedzieli przez wiele godzin i dni, korzystając z sadhany lub praktyki duchowej. W tym czasie umysł był zajęty wyłącznie większymi myślami i działaniami. Następnie Joga została przekazana przez nauki mędrca Patanjali, który to połączył Sutrę Jogi i zebrał wszystkie różne nauki jogi umieszczając w jednej książce. Nazywa się to ścieżką Raja lub Royal Yoga. Jednakże w Sutrach wciąż pojawia się tylko jedna asana, która jest „łatwą siedzącą pozycją”, a reszta praktyk polega na tym, aby unikać pewnych zachowań, przestrzegać pewnych rytuałów, odpowiednio oddychać, kontrolować swój zmysły, koncentrować się i medytować. To jest właśnie prawdziwa i pełna joga.

Poniżej znajdują trzy fundamentalne aspekty jogi.

http://pureayurveda.pl/wp-content/uploads/2017/09/fingers-2029662__340-e1505250461361-120x170.png

 

STOP PRZEMOCY

Stop przemocy jest pierwszym krokiem na ścieżce jogicznej. Jeśli podejdziemy do jakiejkolwiek formy przemocy wobec siebie lub innych, nasza praktyka i nasze życie będą cierpieć z tego powodu. Pomyśl na przykład, jeśli zmuszasz się do pewnej pozycji jogi, zobacz jakie to jest  silny bodziec  dla mięśni i ciała. Pomyśl, kiedy coś robisz  w pracy lub na wakacjach, jakie to silnie działa na umysł.

http://pureayurveda.pl/wp-content/uploads/2017/09/leaf-1304786__340-1-1-120x170.png

 

ODSEPAROWANIE

Ta starożytna praktyka jest formą sztuki. Im więcej przeszkód, które praktykujemy w celu kontrolowania naszego umysłu, zmysłów i emocji, tym mniej zainteresowania będziemy pokazywać na zewnątrz, czyli mniej się skupimy na obżeraniu się, piciu alkoholu, bezsensowne rozmowy, powierzchowne interakcje i poszukiwanie uwagi. Nasze umysły będą przyciągane tylko do korzystnych działań i interakcji.

http://pureayurveda.pl/wp-content/uploads/2017/09/plant-2024244__340-e1505250673178-120x156.png

 

NADMIAR

Nadmiar pochodzi z umysłu, który pobłaża i chce więcej. Kiedy praktykujemy proste życie, zachowując podstawowe elementy i odrzucając rzeczy niepożądane, nie będziemy już przyciągani ani zainteresowani nadmiarem wszelkiego rodzaju.

Praktyka pozycji Jogi

Praktykowanie  jogi powinno polegać głównie na otwieraniu mięśni i przygotowaniu ciała do siedzenia przez dłuższy okres czasu w wyższych praktykach pranayamy, kontroli zmysłów, koncentracji i medytacji. Joga Hatha jest podstawą wszystkich stylów ćwiczeń, których uczą się na wszystkich zajęciach jogi. Na przykład Joga Wzmacniająca wykorzystuje pozycje Hatha w sposób uspokajający i ostrożny dla ciała.

Korzyścią z praktyki  jogi są głównie takie, że:

  • Bardziej uelastyczniają ciało
  • Zwinność umysłu
  • Możliwość siedzenia w jednym miejscu przez długi czas
  • Lepsza krążenie
  • Poprawia i zwiększa zdrowie narządów wewnętrznych
  • Zwiększa siłę mięśni i kości
http://pureayurveda.pl/wp-content/uploads/2017/09/beach-2377037_960_720-1-e1505293331509-340x255.jpg