jennifer-aniston
Posted on / by pureayurveda / in Zdrowie

Poranny rytuał Jennifer Aniston: Ocet jabłkowy i witaminy

  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jeśli już kiedyś szukałaś produktów, które poprawią wygląd i zdrowie Twojej skóry, prawdopodobnie słyszałaś o occie jabłkowym. W ostatnich latach ten cierpki, ostry ocet znalazł uniwersalne zastosowanie w kosmetyce nadając skórze zdrowy i młodszy wygląd.  

Ale czy to możliwe, że ta gwiazdorska popularność octu jabłkowego opiera się bardziej na rekomendacjach celebrytów niż na dowodach naukowych? W końcu w dużej mierze znany on jest dzięki wyznaniom gwiazd (1), takich jak Katy Perry i Miranda Kerr. Nawet Jennifer Aniston,  Hollywoodzka aktorka, przyznaje, że jej rutynowa pielęgnacja skóry może opierać się bardziej na pogłoskach niż na twardych faktach.

„Wszystko cały czas się zmienia, bo ktoś powie: „och, mój Boże, nie bierzesz węgla aktywnego?”,  J. Aniston przyznaje się magazynowi Harper’s bazaar w którym poprowadzili z nią rozmowę na temat Trendów zdrowotnych (2).

„Potem schodzisz do dziury Googla, aby zrozumieć korzyści , jakie niesie kurkuma lub mniszek lekarski dla retencji wody. Jednak teraz co rano stosuję ocet jabłkowy. ” , mówi J. Aniston.

Tak więc, wiadomo jak oczyszczać organizm za pomocą octu jabłkowego ->http://pureayurveda.pl/jak-zrobic-napoj-oczyszczajacy-z-octu-jablkowego/ oraz http://pureayurveda.pl/napoj-z-octu-jablkowego-na-detox-wspomaga-w-odchudzaniu/

Jak bardzo korzystny jest ocet jabłkowy?

Jak można go użyć, aby usprawnić procedurę pielęgnacji skóry?

Ocet jabłkowy dla skóry

Nasza skóra jest fizyczną i chemiczną barierą pomiędzy naszym środowiskiem a wewnętrznym działaniem naszego ciała (6). W rezultacie może ona zostać poważnie uszkodzona przez czynniki takie jak długotrwałe działanie promieni słonecznych (promienie UV), suchość, skaleczenia, palenie tytoniu, niedożywienie i naturalne starzenie się (6), które mogą powodować oparzenia słoneczne, zmarszczki (8), blizny, łuszczenie (9), a nawet szkodliwe dla skóry związki zwane wolnymi rodnikami (utleniacze) (7).

Na szczęście możemy zredukować uszkodzenia skóry i poprawić jej zdrowie, unikając rafinowanych cukrów (11) i jedząc zdrową żywność (10). Pokarmy pełne przeciwutleniaczy, takich jak witaminy A, C i E (12), owoce i warzywa, zostały również powiązane ze zdrowszą skórą (5).

Jeśli chodzi o ocet jabłkowy, możesz czerpać z niego korzyści zarówno poprzez picie, jak i nakładanie go na skórę.

Korzyści, które zostały potwierdzone wszelkimi badaniami:

  • Poprawa trawienia. Ocet jabłkowy to probiotyczny produkt, który może wspomóc trawienie poprzez zachęcanie do rozwoju dobrych bakterii w jelitach (1). Obecność dobrych organizmów jelitowych może również pomóc w wyjaśnieniu problemów skórnych, pomagając zmniejszyć stan zapalny (13) i stres oksydacyjny (to jest uszkodzenie wolnych rodników) (14).
  • Pomaga w regulacji cukru we krwi. Ocet może poprawić wchłanianie cukru u osób opornych na insulinę (4) i obniżyć poziom cukru we krwi (3). Ludzie z niższym poziomem cukru we krwi mają tendencję do wyglądania młodziej (15).
  • Spowolnienie gromadzenia tłuszczu w organizmie. Tłuszcz może odkładać się na niepożądanie w fałdy skórne i odwrotnie (16). Stwierdzono, że kwas octowy, główny składnik w occie, hamuje gromadzenie się tłuszczu w organizmie i wątrobie, pomagając w ten sposób regulować odpowiednie geny i białka (5).
  • Zmniejsza pojawianie się „pajączków” żył na skórze. Pacjenci ze spuchniętymi żylakami, którzy zastosowali ocet jabłkowy do skóry podczas leczenia, zauważyli, że ich żyły były mniej widoczne po leczeniu (17).
  • Zmniejszanie uszkodzeń słonecznych. Ocet zawiera polifenole (19) – związki pochodzenia roślinnego, które chronią skórę przed uszkodzeniami oksydacyjnymi (wolne rodniki) i zmniejszają ryzyko zachorowania na raka (18).

Ocet jabłkowy, jego efekty uboczne

Ze względu na kwaśny i sfermentowany charakter octu, należy stosować go ostrożnie.

Jeśli masz nadwrażliwe jelita na sfermentowane, ocetowe produkty, takie jak kiszona kapusta lub wino, powinnaś unikać spożywania octu jabłkowego. Wywoływać może to takie objawy, jak zawroty głowy, lęk, nudności, wymioty i pocenie się (1). Należy również sprawdzić wrażliwość skóry, stosując rozcieńczony ocet na niewielką warstwę skóry i zobaczyć, jak się będzie on na niej zachowywał.

Pamiętaj, aby nigdy nie pić ani nie używać octu bez jego rozcieńczania!!!! Ocet jabłkowy jest kwaśnym produktem, który może niszczyć zęby (20) i palić skórę (21), usta i przełyk (22).

Jeśli stosujesz jakieś leki, to przed jego włączeniem do diety skonsultuj się z lekarzem.

Źródła (1):

1) Hogan, B. (2017). Jennifer Aniston’s Morning Routine: Apple Cider Vinegar and Vitamins. [online] Organic Authority. Available at: http://www.organicauthority.com/jennifer-anistons-morning-routine-apple-cider-vinegar-and-vitamins-vitamins/ [Accessed 23 Oct. 2017].

2) Sedaris, A. (2017). Jennifer Aniston Opens Up Marriage, Ghosts, and Her New TV Show with Reese Witherspoon. [online] Harper’s BAZAAR. Available at: http://www.harpersbazaar.com/culture/features/a12184505/jennifer-aniston-interview/ [Accessed 23 Oct. 2017].

3) White, A. and Johnston, C. (2007). Vinegar Ingestion at Bedtime Moderates Waking Glucose Concentrations in Adults With Well-Controlled Type 2 Diabetes. Diabetes Care, 30(11), pp.2814-2815.

4) Johnston, C., Kim, C. and Buller, A. (2003). Vinegar Improves Insulin Sensitivity to a High-Carbohydrate Meal in Subjects With Insulin Resistance or Type 2 Diabetes. Diabetes Care, 27(1), pp.281-282.

5) Kondo, T., Kishi, M., Fushimi, T. and Kaga, T. (2009). Acetic Acid Upregulates the Expression of Genes for Fatty Acid Oxidation Enzymes in Liver To Suppress Body Fat Accumulation. Journal of Agricultural and Food Chemistry, 57(13), pp.5982-5986.

6) Michels, A. (2017). Skin Health. [online] Linus Pauling Institute. Available at: http://lpi.oregonstate.edu/mic/health-disease/skin-health [Accessed 24 Oct. 2017].

7) Lohan, S., Müller, R., Albrecht, S., Mink, K., Tscherch, K., Ismaeel, F., Lademann, J., Rohn, S. and Meinke, M. (2016). Free radicals induced by sunlight in different spectral regions -in vivoversusex vivostudy. Experimental Dermatology, 25(5), pp.380-385.

8)Flament, F., Bazin, R., Laquieze, S., Rubert, V., Simonpietri, E., & Piot, B. (2013). Effect of the sun on visible clinical signs of aging in Caucasian skin. Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology, 6, 221–232. http://doi.org/10.2147/CCID.S44686

9) Urmc.rochester.edu. (2017). Dry Skin – Health Encyclopedia – University of Rochester Medical Center. [online] Available at: https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=85&contentid=P00281 [Accessed 24 Oct. 2017].

10)Katta, R., & Desai, S. P. (2014). Diet and Dermatology: The Role of Dietary Intervention in Skin Disease. The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology, 7(7), 46–51.

Źródła dodatkowe (1):

11) Smith, R., Mann, N., Braue, A., Mäkeläinen, H. and Varigos, G. (2007). The effect of a high-protein, low glycemic–load diet versus a conventional, high glycemic–load diet on biochemical parameters associated with acne vulgaris: A randomized, investigator-masked, controlled trial. Journal of the American Academy of Dermatology, 57(2), pp.247-256.

12) Pandel, R., Poljšak, B., Godic, A., & Dahmane, R. (2013). Skin Photoaging and the Role of Antioxidants in Its Prevention. ISRN Dermatology, 2013, 930164. http://doi.org/10.1155/2013/930164

13) Hacini-Rachinel, F., Gheit, H., Le Luduec, J., Dif, F., Nancey, S. and Kaiserlian, D. (2009). Oral Probiotic Control Skin Inflammation by Acting on Both Effector and Regulatory T Cells. PLoS ONE, 4(3), p.e4903.

14) Mikelsaar, M. and Zilmer, M. (2009). Lactobacillus fermentumME-3 – an antimicrobial and antioxidative probiotic. Microbial Ecology in Health and Disease, 21(1), pp.1-27.

15) Noordam, R., Gunn, D. A., Tomlin, C. C., Maier, A. B., Mooijaart, S. P., Slagboom, P. E., … On behalf of the Leiden Longevity Study Group. (2013). High serum glucose levels are associated with a higher perceived age. Age, 35(1), 189–195. http://doi.org/10.1007/s11357-011-9339-9

16) Orphanidou, C., McCargar, L., Birmingham, C., Mathieson, J. and Goldner, E. (1994). Accuracy of subcutaneous fat measurement: Comparison of skinfold calipers, ultrasound, and computed tomography. Journal of the American Dietetic Association, 94(8), pp.855-858.

17) Atik, D., Atik, C., & Karatepe, C. (2016). The Effect of External Apple Vinegar Application on Varicosity Symptoms, Pain, and Social Appearance Anxiety: A Randomized Controlled Trial. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine : eCAM, 2016, 6473678. http://doi.org/10.1155/2016/6473678

18)Nishino, H., Murakoshi, M., Mou, X., Wada, S., Masuda, M., Ohsaka, Y., Satomi, Y. and Jinno, K. (2005). Cancer Prevention by Phytochemicals. Oncology, 69(1), pp.38-40.

Źródła dodatkowe (2):

19) Johnston, C. S., & Gaas, C. A. (2006). Vinegar: Medicinal Uses and Antiglycemic Effect. Medscape General Medicine, 8(2), 61.

20) Gambon, D. (2012). Ongezond afslanken. Erosie door appelazijn. Nederlands Tijdschrift voor Tandheelkunde, 119(12), pp.589-591.

21) Feldstein, S., Afshar, M., & Krakowski, A. C. (2015). Chemical Bum from Vinegar Following an Internet-based Protocol for Self-removal of Nevi. The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology, 8(6), 50.

22) Krieger, E. and Krieger, E. (2017). Is apple cider vinegar really good for you?. [online] Washington Post. Available at: https://www.washingtonpost.com/lifestyle/wellness/is-apple-cider-vinegar-really-good-for-you/2016/03/21/3f093980-eac7-11e5-bc08-3e03a5b41910_story.html?utm_term=.9f6631f46062 [Accessed 24 Oct. 2017].

Źródło ilustracji:

Jennifer Aniston: ‘The closest I’ll ever go is a derma-roller’

 


  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: