spokój świąt
Posted on / by pureayurveda / in Motywacja

5 WSKAZÓWEK, KTÓRE POMOGĄ ZNALEŹĆ SPOKÓJ WEWNĘTRZNY PODCZAS ŚWIĄT

  •   
  • 0
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  

Wielu z nas może odczuwać presję świątecznego sezonu. Plany rodzinne, listy podarunkowe, prezenty, kolejki w sklepie i wiele innych, nie tak spokojnych sytuacji, które towarzyszą tej świątecznej aurze. Spokojnie, nie jesteś sam. O ile Święta mogą być cudownym czasem w roku, to jest też strona chaosu, zatłoczone sklepy i stresujące korki, które musimy znosić, a więc pośród tego wszystkiego, jak można jeszcze znaleźć pokój i równowagę? Właśnie teraz przygotowałam dla Ciebie 5 „trików”, które mogą sprawić, że no co prawda listy zakupów nie będą krótsze, ale na pewno dadzą Ci powiew świeżego powietrza i siły, aby zakończyć te wszystkie przygotowania do świąt.

spokój świąt

WSKAZÓWKI ŚWIĄT

  1.  Obudź się godzinę wcześniej niż wszyscy inni.

Obudź się wcześniej niż wszyscy inni i zainwestuj tą godzinę na czas z dala od pracy, urządzeń (całej tej technologii)  i mediów społecznościowych. Użyj tej godziny do osobistej opieki nad sobą. Napij się herbaty i poczytaj dobrą książkę. Wykonaj delikatną jogę, poćwicz, pobiegaj wśród natury lub poświęć godzinę na zapisywanie swoich myśli. Ta delikatna godzina to Twój czas dla Ciebie i nikogo innego. Ciesz się nią, odpręż się i weź wszystko co dla Ciebie najlepsze, a to spowoduje, że  po rozpoczęciu „życia” będziesz gotowy i spokojny w czasie świąt.

  1. Naucz się 3-częściowego ćwiczenia oddechowego zwanego także, jako „Dirgha Pranayama„.

[Polecam: http://pureayurveda.pl/techniki-oddechu-czyli-jak-dostarczyc-wiecej-energii/]

Jest to wspaniałe ćwiczenie oddechowe, aby uspokoić umysł i zmniejszyć stres i niepokój. Ćwiczenie oddechowe można wykonać w dowolnym miejscu, kiedy siedzisz w korku, w centrum handlowym lub po prostu odczuwasz wzrost poziomu lęku w czasie gorączki świąt. Oto kroki do opanowania „oddechu 3-częściowego”:

  • Usiądź lub połóż się wygodnie. Połóż dłoń na brzuchu i zacznij nabierać  3 głębokie wdechy w brzuch, czując jak on podnosi się i opada.
  • Następnie przejdź do klatki piersiowej. Biorąc 3 głębokie wdechy i czując, jak twoja klatka piersiowa rozszerza się podczas wdechu i kontaktujesz to do wydech.
  • Przechodzenie w górę do klatki piersiowej. Połóż dłoń na klatce piersiowej lub sercu. Wykonując 3 głębokie wdechy, odczuwając delikatny nacisk na dłoniach a Twoja  klatce piersiowa, rozszerzy się na  wdechu, potem w uwolnij na wydechu. Powtórz tą czynność  3 razy.

Na koniec połącz 3 oddechy w jeden 3-częściowy oddech. Rozpoczynając od brzucha, weź głęboki wdech, poczuj wzrost brzucha, kontynuuj oddech poruszając wdechem w żebra, a następnie w klatkę piersiową. Przytrzymaj … .i następnie wydychaj klatką piersiową w odwrotnej kolejności.

…jeszcze raz…

wdech: brzuch, żebra, klatka piersiowa

wydech: klatka piersiowa, żebra, brzuch

Kontynuuj tą czynność przez co najmniej 5 lub więcej razy. Poczuj napięcie i uwolnij stresu przy każdym wydechu.

  1. Zamień prysznic w medytacyjne doświadczenie.

Czasami prysznic może być jedynym momentem, w którym naprawdę trafiamy do siebie, więc jeśli tak jest, to upewnij się, że zmienisz go w oczyszczające, medytacyjne doświadczenie. Użyj strumienia ciepłej wody na twarzy jako symbolu oczyszczenia. Z wizualizuj wodę, która zmywa wszystkie twoje zmartwienia, lęki i stres w odpływ. Włącz sobie miłą, lekką, relaksującą muzykę, umyj ciało za pomocą naturalnego mydła. Myjąc się stwórz intencję w miejsce Twego ciała do którego chcesz aby po ustaniu płynącego strumienia, woda zabrała całą negatywną „brudną” energię z tego miejsca (lub po prostu z całego ciała). Wychodząc z pod prysznica, poczujesz się odświeżony, spokojny, szczęśliwy i zrelaksowany, gotowy do podjęcia dnia z pozytywnym i szczęśliwym sposobem myślenia – szczególnie w święta.

  1. Stwórz domowe sanktuarium … w twoim kącie zen.

Twój dom to Twoja osobista przestrzeń, w której powinieneś czuć się całkowicie komfortowo i spokojnie. Oznacza to, że jeśli wracasz do domu przynosi stres do swojego życia. Spróbuj stworzyć swoje małe sanktuarium wśród całej reszty codziennego bałaganu. Twoją świątynią może być ogród na podwórku, na którym możesz spędzić trochę czasu lub sypialnia, którą możesz udekorować świecami, kadzidłem, pięknymi cytatami i aforyzmami, które mogą przypominać Ci o spokoju i relaksie. Poświęć chwilę, aby usiąść w swoim „sanktuarium” przez co najmniej 5 minut. Możesz ćwiczyć w tym czasie 3-częściowy oddech, lub po prostu wziąć głęboki oddech i zrelaksować ciało i umysł. Nie sprawdzaj co się dzieje w mediach społecznościowych ani nie martw się, czy ktoś Cię potrzebuje w tym momencie. Pięć minut, wszystko, czego potrzebujesz, aby zresetować umysł, oczyścić głowę, wziąć głęboki oddech i zakończyć dzień.

  1. Przez cały czas trzymaj w kieszeni tajny kamień leczniczy.

[Polecam przeczytać: kamienie]

Kamienie uzdrawiające, takie jak czarny onyksem, różany kwarc, ametyst lub akwamaryna, może być doskonałym tajnym narzędziem, które pomoże Ci przetrwać nieprzewidziane chwile stresu. Najpierw naładuj , kamień, który wybierzesz jako „świąteczną siatkę bezpieczeństwa” pozytywnym nastawieniem. To może być coś, co jest Ci wdzięczne, dzieje się w tym świątecznym zgiełku, albo pomyśl, co te święta oznaczają dla Ciebie poza całym gorączkowym harmonogramem i komercją, albo coś tak prostego, jak miłość, jaką masz dla osób najbliższych. Potem każdego ranka przechowuj go z innym obiektem, który zawsze masz przy sobie np. w kieszeni – ja swój kamień noszę jako wisiorek lub bransoletkę. Może go też przechowywać  na telefonie komórkowym w nocy lub obok portfela. To zapewni, że każdego ranka będziesz mógł pamiętać nie tylko o zabraniu go ze sobą, ale także o ponownym włożeniu go do kieszeni lub w dowolnym miejscu, w którym chcesz go zachować.

Teraz … w dowolnym momencie w czasie świąt, które podnoszą Ci stres lub poziom lęku; na rodzinnej kolacji, na niespokojnym zebraniu w pracy, na zakupach w szaleństwie w centrum handlowym lub podczas chaosu podróżniczego – sięgnij do niego i dotknij go. Niech przypomni Ci co naprawdę jest dla Ciebie ważne. Niech intencja przypomni Ci o tym, na czym musisz się skupić. I oddychaj. Nikt nie musi Cię widzieć, jak to robisz. Niech to będzie Twoja ucieczka do szczęśliwego miejsca – Twoje sanktuarium spokoju – w czasie tych rozbieganych Świąt Bożego Narodzenia.


  •   
  • 0
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: