Posted on / by pureayurveda / in Motywacja / 1 comment

Jak pozbyć się niechcianego brzucha? Poznaj jak to zrobić w rozważny sposób.

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Do wakacji jeszcze sporo czasu ale warto  już dziś pomyśleć o swej figurze. Bo pamiętaj chudnąć należy z głową! Jak stracić kilka zbędnych kilogramów a przede wszystkim brzuszka, który pojawił nam się w czasie zimy? Opowiem na to pytanie w tym artykule. Skierowany on będzie nie tylko do kobiety ale również do mężczyzn bo i oni zmagają się ze zbędny balastem wokół talii. Przekonajcie się w jaki sposób można go zgubić w sposób rozważny bez efektu jo — jo!

Skąd ten brzuszek?

Wyróżnia się dwa typy otłuszczenia brzucha: trzewnej tkanki tłuszczowej i tłuszczu podskórnego. Trzewna tkanka tłuszczowa osadzona jest pod mięśniami brzucha oraz bezpośrednio ma styczność z narządami wewnętrznymi. Niestety taki rodzaj otłuszczenia nie jest zbyt przyjazny ze względu na to, że nie da się tak łatwo ściągnąć poprzez liposukcję czy też wyciąć. Jednakże istnieje ratunek! Brzuszek można bardzo szybko i łatwo pozbyć się po przez ćwiczenia i diety. Dlaczego? Ponieważ ma ona większe ukrwienie i jest bardziej wrażliwa na hormony odpowiedzialne za spalanie tłuszczu (katecholaminy).

Drugi rodzaj, czyli tłuszcz znajdujący się pod skórą. W porównaniu do poprzedniego rodzaju tłuszcz ten może być bez problemu i łatwo usunięty. Tłuszcz na brzuchu gromadzi się wtedy gdy, spożywamy nadmiar kalorii by dostarczyć odpowiedni poziom kortyzolu i insuliny. Dlatego czasem mimo skoncentrowanej diety, która powinna pomóc w utracie wagi, może się okazać wielką klapą, gdyż tłuszcz wokół brzucha spala się w wolniejszym tempie. Dlaczego? Ponieważ może mieć to związek nie z kaloriami które przyjmujemy a z hormonami.

Kortyzol i Insulina

Poziom insuliny najbardziej zależny jest od ilości słodkich pokarmów i skrobi jakie spożywamy każdego dnia. Natomiast poziom kortyzolu w organizmie uzależniony jest od natężenia stresu, który jest bezpośrednio związany z jakością i ilością snu.

Wiele osób nie wie że, kortyzol jest hormonem schizofrenicznym w podejściu o spalanie tłuszczu. Może on być naszym najlepszym przyjacielem lub największym wrogiem. Wróg, ponieważ głównym enzymem jest lipaza lipoproteinowa (LPL), która ma wredną właściwość jaką jest odkładanie się tłuszczu. Jednak istnieje druga strona medalu tego hormonu jaką jest stymulacja tkanki tłuszczowej do spalania po przez uwalniający się enzym zwany lipazą (HLS).

Trzeba jednak wspomnieć że sam w sobie kortyzol nie ma żadnego wpływu na tłuszczyk pojawiający się na brzuchu. Dopiero w połączeniu z insulina zaczyna nabierać wielkiego znaczenia.

Aktywność insuliny hamuje proces zwany lipalizą polegający na rozpadzie zmagazynowanych tłuszczów, a przy tym jednocześnie zmusza komórki tłuszczowe do przechwycenia tłuszczów z krwi i ich zmagazynowania. Dlatego ich współdziałanie można porównać do wlewania benzyny do ognia. Obie razem — z nadmiarem kalorii są prawdziwymi winowajcami przyrostu tkanki tłuszczowej.

Powyższy wzór przedstawia w jaki sposób możemy sobie zafundować piękny tłuściutki brzusio.

Połączenie skrobi i cukru z tłuszczem (SS +Ft)to najgorsze połączenie, które przyczynia się do wzrostu tkanki tłuszczowej. Ponieważ skrobia i cukier podnoszą poziom insuliny a tłuszcz jest względnie neutralny. Czyli po prostu tłuszcz nie ma zbyt dużego wpływu na produkcję insuliny.

Insulina i tłuszcz niezależnie mają wpływ na pewien hormon zwany tłuszczem przechowywania ASP (acylowanie białko stymulujące). Natomiast i połączenie powoduje drastyczne podwyższenie innego hormonu zwanego tłuszcz przechowania — GIP (glukoz zależna od insulinotrophic peptyd). Powyższy wzór ma jeszcze w sobie jeden „składnik” –St- co oznacza stres. Stres jest dodatkowym składnikiem, który zdwaja kalorie uzyskane z połączenia skrobi i cukrów wraz z tłuszczem powodując w ten sposób poswatanie brzucha.

Powyższy wzór przedstawia w jaki sposób możemy sobie zafundować piękny sześciopak.

P+V — białko + warzywa, dodają uczucie sytości przez długi czas a przy tym produkują mało insuliny a co za tym idzie posiłek który spożyjemy jest mniej kaloryczny a co najważniejsze usprawnia równowagę hormonalną, która jest odpowiedzialna na tycie.

Sl+lE — jest to kolejne wspaniałe połączenie który usprawni nasz organizm w zachowaniu pięknej i smukłej sylwetki. SL — sen, wiadomo że jest on nam bardzo potrzebny bo pozwala nam się zregenerować po ciężkim dniu. Przede wszystkim potęguje on efektywne obniżenie poziomu kortyzolu zwiększając przy tym hormon wzrostu (HGH), który jest pomocny w spalaniu tłuszczu i w budowaniu mięśni. IE — to po prostu intensywny wysiłek fizyczny, który przyczynia się do spadku wagi. Co sprawia wysyłek? Wysiłek sprzyja podwyższeniu poziomu hormonów HGH i testosteronu ale i również kortyzolu dlatego ćwiczenia Cardio są wskazane przede wszystkim ludziom mający problem z rosnącym brzuchem.

Plan pozbycia się brzucha!

Po pierwsze zastępujemy cukier i skrobię, błonnikiem i białkiem przy jednoczesnym normalizowaniu spożywania tłuszczu. Pokarmy o największej proporcji błonnika w stosunku do skrobi są warzywa (fasola, kukurydza i ziemniaki) natomiast duże ilości białka znajdziemy w jajach oraz chudym mięsie. Co prawda ser i jogurt są bogate w białko a mimo to zaleca się spożywanie ich w małych ilościach ze względu na to, że zawierają tłuszcz jak i cukier który potem zacznie nam się odkładać w tkance tłuszczowej.

Po drugie włączamy do swego trybu życia więcej aktywności fizycznej, bo to sprawi że wasz metabolizm zacznie zdecydowanie szybciej i lepiej pracować. Pamiętajcie, że wysiłek fizyczny po za spalaniu tłuszczów, bilansuje nasze hormony i ma doskonały wpływa na serce.

Trening obwodowy (20 minut, 4 ćwiczenia: przysiady, pompki, podciąganie sztangielki w opadzie tułowia, lunge). Należy robić każdej ćwiczenie po 12 razy w każdej rundzie.

Trening interwałowy (20 minut) — przy nadwadze zaleca się jazdę na rowerze a jeśli jesteś miłośnikiem biegania to możesz sobie robić małe sprinty np. na torze. O co chodzi w ćwiczeniach interwałowych? Polega na zmiennej intensywności ćwiczeń — krótkie okresy intensywnego wysiłku przeplatają się w nim z dłuższymi okresami umiarkowanego wysiłku. Interwał to czas, w którym dane ćwiczenie wykonuje się najpierw z wysoką, później ze średnią intensywnością.

Przez 20 sekund wykonujesz ćwiczenie o wysokiej intensywności, a następnie odpoczywasz 40 sekund (wykonujesz to samo ćwiczenie lecz o średniej intensywności). Następnie znowu wykonujesz ćwiczenie o wysokiej intensywności przez 30 sekund i znów odpoczynek przez 30 sekund. Kolejna seria trwa 40 sekund na wysokich obrotach a odpoczynek 20 sekund. Następne 1 minuta dla wysokiej intensywności i 1 minuta na odpoczynek. Powtarzamy tą procedurę w 4 seriach.

Spacer. Myślicie że nie ma wpływu na spadek wagi? Otóż ma i to bardzo duże! Już sam spacer obniża poziom kortyzolu.

Sen. Sen jest priorytetem w naszym życiu. Przeciętnie powinniśmy spać 8 -10 godzin na dobę.


  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

One thought

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: