Posted on / by pureayurveda / in Joga / 1 comment

Jak poradzić sobie z bólami podczas menstruacji?: 5 asan, które pomogą złagodzić skutki okresu!

  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Każda kobieta różnie przechodzi okres miesiączkowania. Jedne kobiety nie narzekają na doskwierający ból i mogą funkcjonować normalnie a inne niestety odczuwają taki ból, że aż zwijają się z bólu. Właśnie dlatego postanowiłam napisać ten artykuł dla kobiet mające taki spory dyskomfort podczas okresu. Oczywiście jednym z najlepszych i najszybszych metod jest wzięcie tabletki przeciwbólowej i po sprawie. No ale co jeśli tabletka nie pomoże? Bierzemy następną. Jednak za nim ją zażyjemy to pomyślmy czy aby taka tabletka jest bezpieczna? Mam namyśli takie ciągłe zażywanie. Przecież wiadome jest to że paracetamol czy inne składniki takiego „leku” doraźnego może spowodować problemy z naszym żołądkiem czy też wątroby. Niektórzy mogą powiedzieć, że raz nic się nie stanie….ale co jeśli podczas okresu ten ból doskwiera nam codziennie? Jedna tabletka nie działa 24h. Myślę, że takie rozwiązanie nie jest zbyt optymistyczne dla naszego organizmu, dlatego chce wam pokazać inną metodę radzenia sobie z bólami menstruacyjnymi. Sama je stosuje, bo sama mam właśnie takie problemy. Zdarza mi się nie wyjść z domu, czy cokolwiek zrobić w nim bo nie jestem wstanie się ruszyć. Jak sobie radzę? Czasem owszem zdarza mi się wziąć tabletkę ale….wolę bardziej naturalne sposoby. Tak więc yoga jest najlepszym rozwiązaniem męczącego problemu. Mam dla was 5 pozycji (asan), które są zalecane przy takich dolegliwości.

Pewnie większość z was teraz powie, że nie ma czasu, miejsca, odpowiedniego sprzętu itp. Jednak yoga nie jest zbyt wymagająca, to połączenie dwóch korzystnych właściwości. Po pierwsze pomoże w dolegliwości na którą cierpimy a po drugie pozwoli nam się rozciągnąć, poruszyć zastałe mięśnie dawno nie pracujące lub w ogóle nie ruszanych! Co do sprzętu? Nie potrzebne jest wiele. Przede wszystkim potrzebne są chęci i wygodne ubranie. A czas? Jeśli zawsze potrafimy wygospodarować czas na oglądanie telewizji lub granie na komputerze to na ćwiczenia również znajdziemy.

 

Pozycja ryby

Podobna jest do dhanurasana. Pozycja pomaga zniwelować zmęczenie i bóle menstruacyjne. Rozciąga mięśnie pleców, karku, klatki piersiowej i nóg. Takie ułożenie przynosi ulgę bolącym mięśniom i wszelkim bólom, które zwyczajnie związane są z menstruacją.

pozycja ryby
źródło

Pozycja miski

Łagodzi ona problemy z oddychaniem i zaparciami. Po za tym bardzo dobrze działa w czasie miesiączkowania, usuwa wszelkie problemy z nią związane, mianowicie: ból pleców, zmęczenie i niepokój. Pod czas wykonywania tej asany rozciąga się całą część przednią ciała.

pozycja miski.jpg

 Pozycja wielbłąda

Asana usuwa dręczący nas kobiet dyskomfort menstruacyjny. Zmniejsza ból pleców i pomaga wejść Twojemu ciału w stan relaksu.

pozycja wieblada

Pozycja pętli

Pozycja ta pomaga rozciągnąć mięśnie pleców, kostki i brzucha. Rozciąganie ciała to nie jedyna korzyść. Pozycja pętli pomaga zmniejszyć ból pleców, który jest bardzo bolesny podczas okresu (w niektórych przypadkach).

pozycja petli.jpg

Pozycja head — to — knee forward bend

Ta pozycja jest dobra dla rozciągnięcia kręgosłupa, ścięgien i ramienia. Warto jednak wiedzieć, że bardzo dobrze sprawdza się w łagodzeniu łagodnej depresji. Dodatkowo uwalnia kobiety od problemów związanych z menstruacją a mianowicie zwalcza: zmęczenie, niepokój czy nawet ból głowy.

 Pozycja head — to — knee forward bend.png


  •   
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

One thought

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: