Posted on / by pureayurveda / in Ajurweda / 2 komentarze

Dieta: Jak wyostrzyć umysł i żyć dłużej?

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nasz organizm to serce, płuca, wątroba i one do dobrego funkcjonowania potrzebują pożywienia. Przede wszystkim żywności zdrowej, świeżej. Jednakże nie tylko one potrzebują dobrej diety. Nasz mózg też należy do organizmu i również potrzebuje dobrej, zbilansowanej, zdrowej diety. Co najlepiej jeść by pracował prawidłowo tak byśmy dobrze myśleli i mogli dłużej żyć? Polecam: jajka, zielonych liściastych warzyw, chude mięso wołowe, jagody, truskawki, jeżyny, ciemna czekolada, łosoś, mielony cynamon, suszone oregano, orzechy włoskie, produkty pełnoziarniste i jogurt. Dodaj do swojego jadłospisu również dużo wody, ponieważ prawidłowe nawodnienie mózgu pomaga w jego prawidłowym funkcjonowaniu.

Mózg i jedzenie.

Kto chce być mądrzejszy? Kto chce poczuć się zdrowszym? Bo ja tak a Wy? Ostatnio wiele badań naukowych wskazał, że istnieją składniki odżywcze które pozytywnie wpływają na nasz mózg, szczególnie w obszarach mózgu związanych z przetwarzaniem poznawczym lub uczuć i emocji.

Zdrowe jedzenie, które pozwoli wyostrzyć Twój umysł.

Każdy z nas generalnie chce przestrzegać zdrowej diety dla mózgu, która spowoduje polepszenia się przepływu krwi, poprawi ostrość umysłu i zmniejszy ryzyko chorób serca i chorób neurodegeneracyjnych, takich jak choroba Alzheimera i demencji.

Według Gomez’a Pinilla, neurobiologa „Ćwiczenia i dobry wybór diety mają istotny wpływ na zdrowie i plastyczność układu nerwowego”. Jego badania wskazuje na to, że należy unikać smażonych potraw a dodać więcej Omega 3 kwasu tłuszczowego, takiego jak łosoś czy orzechy. Jednak pamiętać trzeba o kontrolowaniu rtęci podczas spożywania ryb i utrzymywać go na jak najniższym możliwym poziomie.

Badania dr Pinilla mówią „Nowe dowody wykazują, że ruch, w połączeniu z dietą ma efektywne oddziaływanie molekularne związane z zarządzaniem metabolicznym, energetycznym i plastyczności synaptycznej”.

Dlaczego Omega 3 kwas tłuszczowy są tak ważne dla naszego mózgu?

Według jednych z badań, super — tłuszcze, które potrzebuje Twój mózg to: omega -3 i kwasy tłuszczowe. Mózg właśnie je przetwarza w DHA (kwas dokozaheksaenowy), co znacznie poprawia komunikacje neuronów i promuje wzrost neuronów.

Żywność i składniki odżywcze stanowią energię dla naszego organizmu w ten sposób, że gdy używamy naszego samochodu musimy napełnić zbiornik gazu. Niestety, na ogół to bardziej troszczymy się o nasz samochód niż o nasz ciało. Dlaczego tak się dzieje? Nauka mówi, że spożywanie odpowiednich składników odżywczych może pomóc naszemu zdrowiu, procesie starzeniu i wspomóc lepszemu funkcjonowaniu mózgu.

Dieta dla zdrowia mózgu.

Teraz chce Wam pokazać 10 produktów, które pomogą zachować w zdrowiu swój mózg.

1. Jajka

Żółtka jaj zawierają cholinę. Badania wykazały, że jej brak przyczynia się z wiekiem do spadku psychicznego.

Zaleca się spożywać 4–5 razy w tygodniu.

2. Zielone liście

Nasze mamy miały wiele racji dając nam dużo warzyw w daniach. Ponieważ są one bogate w kwas foliowy (szczególnie w cielonych liściach), który jest niezbędny do metabolizmu w długich łańcuchach kwasu tłuszczowego w mózgu.

Zaleca się spożywać je codziennie.

3. Chude mięso wołowina

Chude mięso wołowe jest jednym z najlepszych pożywień dla mózgu ponieważ jest ono bogate w witamin B12, żelazo i cynk. Witaminy i minerały te pomagają w utrzymaniu zdrowej tkanki nerwowej. Niedobór żelaza może mieć wpływ na sprawność umysłową.

Zaleca się spożywać 3 razy tygodniowo.

4. Jagody, truskawki i jeżyny

Badania pokazują, że ludzie, którzy jedzą truskawki, jeżyny czy jagody ich pamięć i umiejętność motoryczna w znacznym stopniu uległa poprawie. Ponadto, ich właściwości przeciwutleniające chronią mózg przed procesem utlenienia.

Zaleca się spożywać je codziennie.

5. Ciemna czekolada

Kto nie lubi ciemnej czekolady? Ciemna czekolada to nie tylko dobry smak, ale jest to również doskonały składnik odżywczy dla naszego mózgu. Ciemna czekolada jest jednym z najlepszych naturalnych stymulatorem oferującym niezwykłą moc koncentracji i bardzo silne właściwości przeciwutleniające oraz jest świetnym naturalnym środkiem pobudzającym do produkcji endorfin, które mają wpływ na nasze samopoczucie.

Trick: Potrzebujesz znaleźć taką ciemną czekoladę, która ma mniej niż 10 gram cukru w jednej porcji dla uzyskania optymalnych korzyści.

Zaleca się spożywać: 4 kawałki, 4 razy w tygodniu.

6. Łosoś

Łosoś zawiera: omega — 3 kwasy tłuszczowe, badania wykazały, że niezbędne są dla prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Zaleca się spożywać 3 razy w tygodniu.

7. Mielony cynamon i suszone oregano

Przyprawy mają silne właściwości przeciwutleniające.

Zaleca się spożywać je codziennie.

8. Orzechy włoskie

Przekąska, która wygląda jak mózg nie może być szkodliwa dla mózgu. Orzechy włoskie są bogate w białko i zawierają kwasy omega — 3 kwasy tłuszczowe oraz witaminę E i B6, które promują zdrową tkankę nerwową.

Zaleca się spożywać je codziennie.

9. Produkty pełnoziarniste

Produkty pełnoziarniste dostarczają błonnika i witaminy E, które pomagają wspierać układ sercowo — naczyniowy, który pomaga poprawić krążenie w mózgu.

Zaleca się spożywać je codziennie.

10. Jogurt

Jogurt i inne produkty mleczne są pełne białka i witamin z grupy B, które są niezbędne dla komórek nerwowych i poprawiają komunikację pomiędzy nimi (komórkami nerwowymi).

Zaleca się spożywać je codziennie.

Na koniec warto przypomnieć abyście nie zapominali o tym by dużo pić wody, ponieważ prawidłowe nawodnienie organizmu a co za tym idzie również mózgu poprawia wydajność umysłową.

glass-for-water-1901700_960_720

 Składniki odżywcze nie są tylko niezbędne dla ciała, są tez potrzebne naszemu mózgowi. Życie to wybory. Wybranie odpowiednich składników odżywczych może odegrać kluczową rolę dla twojego zdrowia.

  •   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:
%d bloggers like this: