techniki medytacji
Posted on / by pureayurveda / in Medytacja

7 prostych technik medytacji dla początkujących.

  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Medytacja wydaje się być bardziej popularna niż kiedykolwiek. To świetna wiadomość, ponieważ medytacja robi tak wiele dobrego dla ciała, umysłu i ducha. Może pomóc w zmniejszeniu stresu w organizmie. Pomaga umysłowi  w osiągnięciu uczucia spokoju i mniejszego przywiązania do wyników pracy. Podnosi ducha i sprawia, że czujemy się związani ze światem.

Istnieje  wiele różnych technik medytacji i dlatego tu się wtedy pojawia pytanie, który sposób należałoby spróbować? Z drugiej strony, skąd masz wiedzieć, który sposób jest idealny dla Ciebie nie próbując wszystkich technik?

meditate-1851165__340

Oto niektóre z głównych technik, które pomogą Ci sprawdzić, która technika jest idealna dla Ciebie:

1. Oddychanie

Oddech jest prostym i podstawowym sposobem na rozpoczęcie ćwiczeń przed przejściem na bardziej zaawansowany i szczegółowy szczebel medytacji . Dlaczego oddech? Ponieważ oddech ma doskonały wpływ na całą naszą istotę, skupienie się na oddychaniu powoduje uruchomienie w nas tej naturalnej części spokoju. Po prostu skup się na prostej akcji oddychania. Kiedy nagle zauważysz, że coś zaczyna Ci się kotłować w głowie i masz jakieś przemyślenia, wróć do ponownego myślenia o oddechu i śledzeniu go w swoim ciele.

2. Przyglądanie się

Korzystając z tej metody wykorzystujemy nasze zmysły, aby uciszyć umysł. Na przykład wgląd w płomień świecy w ciemności, pomaga umysłowi skoncentrować się. To dobry sposób na rozpoczęcie tego typu medytacji.

3. Wyobrażanie sobie – wizualizacja

Ta metoda polega na tym, aby wejść do środka, z zamkniętymi oczami, widzieć jakiś przedmiot, taki jak nasze czakry lub nasze serce, i trzymać ten obraz jako przedmiot medytacji. Jeśli nagle pojawią się jakieś Twoje przemyślenia wyłaniające się z tego obrazu, zrób ponownie wizualizacje i skoncentruj się tylko na niej.

4. Mantra

Ludzie idący tą transcendentalną medytacją  intonują mantrę. Tu następuje mantra lub sekwencja mantr (w milczeniu), aby umysł stał się spokojny i skupiony. Znajdź mantrę, z którą się łączysz, i powtarzaj ją sobie w kółko.

5. Skupienie

Kiedy koncentrujemy się na czymś jak np. trzecie oko, które znajduje się między brwiami, wówczas takie skupienie przynosi świadomość do bardzo silnego centrum. To skupienie się przynosi spokój całej naszej istocie.

6. Korzystanie z kulek mala

Używanie kulek mala przynosi dodatkową warstwę aktywności dla bardzo zajętego umysłu. Gdy śpiewasz lub patrzysz, dotykasz lub liczysz kulki mala, wówczas pomagają one skupić uwagę na zadaniu które masz pod ręką i śledzić Twoje afirmacje.

7. Używanie obrazu

Używając obrazu, na który patrzymy, odczuwamy siłę i siłę tego, co przedstawia ten obraz, podczas gdy koncentrujesz się na tym podczas medytacji. Jeśli używasz wizerunku guru, postaci religijnej lub mistrza, niezależnie od energii. Taka praktyka jest dobra dla osób, które już mają duchową praktykę i podążają pewną ścieżką.

Jedną z rzeczy którą najpierw musisz zrozumieć przed rozpoczęciem to : Metody różnią się, ponieważ ludzie różnią się postawami, charakterem i naturą. Więc kiedy wybierasz właściwą metodę medytacji, musisz dopasować medytację do swojej natury i nie próbować dopasować charakteru do określonej techniki. Kiedy dopasujesz naturę do właściwej metody medytacji, poczujesz pewną łatwość i komfort w swojej praktyce.

 

Polecam: http://pureayurveda.pl/medytacja/


  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: