Posted on / by pureayurveda / in Zdrowie

10 dań jakie powinno się jeść na pusty żołądek.

  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia. Jemy różne śniadania, ale czy wiadomo jakie jest najlepsze na pusty żołądek? Czy wiesz, że niektóre pokarmy mogą pomóc a wręcz zabezpieczyć żołądek przed uszkodzeniami? O to pierwsza najlepsza dziesiątka śniadań!

1. Owsianka

Owsianka jest bardzo popularnym daniem. Całe szczęście coraz więcej ludzi serwują ją sobie na śniadanie. Dlaczego jest ona dobra na rozpoczęcie dnia? Dlaczego warto ją jeść na pusty żołądek?

Mianowicie, owsianka tworzy warstwę ochronną wokół błony śluzowej żołądka. Właśnie ta wyściółka   zapobiega kwasu solnemu na uszkodzenie ścian żołądka. Warto też wiedzieć,  że zawiera ona mnóstwo rozpuszczalnego błonnika, który jest korzystny dla obniżenia cholesterolu w organizmie.

 

2. Gryka

Gryka była znana już dawno temu. Ale czy wiemy jaka ona jest dobra dla naszego żołądka? Gdy na pusty żołądek spożyjemy danie z gryki, spowoduje to stymulację układu trawiennego oraz jest doskonałym źródłem białka, żelaza i witamin.

3. Kasza kukurydziana

Często jadamy kaszę gryczaną ale czy jadamy kasze kukurydzianą? Pewnie rzadko a powinniśmy ją jeść szczególnie na pusty żołądek. Dlaczego? Mianowicie, pomaga ona w usuwaniu toksyn i metali ciężkich z organizmu. Pomaga również w normalizacji mikroflory jelitowej, co sprawia, że czujesz się pełna przez długi czas.

4. Kiełki pszenicy

Jeśli dodasz 2 łyżki kiełków pszenicy do diety, dostarczysz w ten sposób  15% zalecanej dziennie wartości witaminy E i 10% dziennej wartości kwasu foliowego. Dzięki temu utrzymasz swój system trawienny w zdrowiu.

5. Jajka

Liczne badania naukowe wykazały, że jedzenie jajek na śniadanie może znacznie obniżyć dzienne spożycie kalorii.

6. Arbuz

Jedzenie arbuza na czczo zapewnia dostarczenie dobrej ilości płynów, a także jest bardzo dobre dla zdrowia całego organizmu. Przede wszystkim arbuz ma dobry wpływ na oczy i serce, ponieważ jest bogaty w likopen.

 

7. Jagody

Według ostatnich badań naukowych, jedzenie jagód regularnie poprawia pamięć i reguluje ciśnienie krwi oraz metabolizm.

 

8. Pełnoziarnisty chleb bez drożdży

Węglowodany są bardzo ważne dla organizmy, a jedyny najlepszy czas na ich spożycie są godziny poranne.

bread-228939__340

9. Orzechy

Poranne jedzenie orzechów poprawia trawienie, normalizuje poziom pH w żołądku i może pomóc rzucić trochę na wadze.

mixed-1938302__340

10. Miód

Miód z rana pobudza organizm do działania. Zapewnia on także siłę, energię i zwiększa aktywność mózgu. Dlatego, jeśli przewidujesz ciężki dzień na przód, to pamiętaj aby do dania śniadaniowego dodać trochę miodu, aby uzyskać wystarczającą ilość „dobrego samopoczucia” tzw. hormonu serotoniny.

honey-823614__340


  •   
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tags:

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: